Sisustuskauppa kannattaa
Vinkkejä aloittelevalle yrittäjälle

Sisustuskauppa kannattaa

Haaveiletko sinäkin omasta sisustuskaupasta? Sisustuskauppaa voi pitää joko netissä tai sitten kauppa voi olla perinteinen kivijalkamyymälä. Siellä voi olla jälleenmyynnissä tunnettujen valmistajien tuotteita tai kaupassa voi olla ainoastaan yrittäjän itsensä valmistamia tuotteita. Pääasia on, että sisustustuotteille on aina kysyntää ja ne myyvät mihin vuodenaikaan tahansa. Tärkeintä tietysti on, että kauppa on aina sesongin mukainen. Joulun alla myyntiin tulevat joulutuotteet ja kesällä taas kesään sopivat tuotteet. Sisustustarvikkeet myyvät, mutta kotiin saa persoonallisuutta myös esimerkiksi erikoisilla tapeteilla. Voisiko sinun makuuhuoneen tapetti olla vaikka suurikuvioinen ja siten näyttävä? Vai suositko kenties neutraaleja värejä ja yksivärisyyttä? Kotitapetilta löydät tapetit ihan jokaiseen tilaan. Mikä tahansa valintasi onkin, tarvitsee tapetti seurakseen myös muuta sisustusta. Joskus sisustus voi olla rönsyilevää ja runsasta. Toisaalta sisustus voi olla myös minimalistista ja eleganttia. Tällöin sisustusesineitä ei ole monta, mutta kaikkien niiden paikka ja tarkoitus on tarkoin harkittu.

Sisustuskaupan perustaminen – näin helppoa se on

Sisustuskaupan perustaminen ei eroa muiden kauppojen perustamisesta.
Ensin on tärkeää olla toteuttamisen arvoinen idea. Ennen perustamista täytyy miettiä, millaisia tavaroita kaupassa myydään ja tuleeko kauppa toimimaan ainoastaan verkossa. Toki nettikauppa on edullisin, sillä varsinainen kivijalkamyymälä vaatii tilan vuokraamisen – nettikaupan perustaminen on siinä mielessä riskittömämpää ja myös helpompaa. Lisäksi yrittäjän mietittäväksi tulee myös yritysmuoto. Toiminimi on kaikista helpoin ja halvin yritysmuoto, mutta osakeyhtiö tulee yrittäjälle turvallisemmaksi. Kun myytäviä tavaroita on tarpeeksi ja paperihommatkin on hoidettu, on aika alkaa myymään tuotteita. Muista markkinoida yritystäsi, että asiakkaat löytävät sen. Tänä päivänä kilpailua on paljon ja jokaisella yrityksellä täytyy olla jokin omaleimainen piirre, jonka asiakkaat muistavat. Se voi olla vaikka itsetehdyt ja uniikit tuotteet!